środa, 15 czerwca 2011

Tort truskawkowy z bitą śmietaną






Sezon truskawkowy się już kończy, a jeszcze nie dodałam zdjęcia. W tym roku zaczęłam od tradycyjnego torcika, całkiem prostego w wykonaniu. Tylko mam problem z podaniem Wam proporcji na biszpot, bo ja piękę na dwie tortownice a potem kroję na pół, bo w jednej z 8 jaj to mi się biszkopt nigdy nie dopieka. Aaa i jeszcze piekę dość zbite biszpopty na torta (bo u mnie takie lubią), a potem mocno je nasączam, kto lubi puszyste niech trochę zmniejszy ilość mąki;))

Biszkopt ze swojego ulubionego przepisu lub:
8 jaj 
1 1/2 szkl. mąki pszennej
1 szkl. cukru
1 łyżeczka proszku

* można upiec na jedną tortownicę wtedy 6 jaj wystarczy jak Wam wychodzą grube biszkopty 

1 litr śmietany 30%
ok. 1/2 kg truskawek świeżych
3 łyżki cukru
4 fixy

dżem  

poncz:
woda przegotowana, 
cytryna, 
trochę alkoholu  

WYKONANIE:

Białka ubić, dodać cukier, żótka wcześniej wymieszane z proszkiem, wymieszać mikserem. Na koniec dodać mąkę i delikatnie wymieszać łyżką. Podzielić na dwie tortownice (24/25cm).

Do schłodzonej śmietany wsypać fixy, cukier i ubić na sztywno. Przestygnięte biszkopty przekroić na pół, każdy naponczować (ok. 1 szkl. ponczu)  i kolejno smarować dżemem i śmietaną.

Całość udekorować wg uznania.  


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz