niedziela, 23 września 2018

Ciasto bez pieczenia z bananami



Mam dla Was pyszne ciacho. Coś z rodziny 3-bitów. Bardzo szybkie do wykonania. Jeśli nie damy żelatyny jak w przepisie to naprawdę w małe pół godzinki będzie gotowe. Koniecznie musi być w lodówce, żeby była dobra konsystencja, choć jest lekko ,,maziste". To ostatni kawałek, więc nie było w czym wybierać. Można dodać żelatyny dla ładniejszego przekróju, ale i bez niej ukroi się bez problemu. Źródło tutaj.  

herbatniki kakaowe (duża paczka)
500 g mascarpone
300 g śmietany 30%
4 banany
sok z połowy cytryny
puszka masy kajmakowej (z Gostynia)
orzechy archaidowe prażone/zwykłe

1). Kremówkę ubić na sztywno. Serek przełożyć do miski, dodać kremówkę, wymieszać. Następnie 5 łyżek masy kajmakowej. Ponownie wymieszać.
2). Banany pokroić w plasterki, skropić sokiem z cytryny.
3). Foremkę 24x24 cm. wyłożyć papierem. Ułożyć obok siebie ciasno herbatniki. Wyłożyć połowę masy, na nią banany (lekko wcisnąć), przykryć warstwą herbatników i wyłożyć resztę masy i ułożyć resztę bananów (wcisnąć). Przykryć herbatnikami, lekko docisnąć.
4). Posmarować wierzch krówką i posypać orzeszkami lub pokruszyć herbatniki.


37 komentarzy:

  1. Super przepis, coś dla mnie - niestety nie mam talentu do ciast ;)) ale z takim chyba sobie poradzę, jutro je zrobię :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakbym postawiła takie na stole to zniknęłoby w mgnieniu oka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudnie wygląda i na pewno jest rewelacyjne w smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszny słodziak)) robiłam. Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy zamiast bananów mogę użyć innych owoców, np.brzoskwiń?

    OdpowiedzUsuń
  6. Możesz, tylko wtedy obowiązkowo żelatyny trzeba dodać przy takim owocu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po co zelatyna skoro jest serek mascarpone? On jest wystarczającym stabilizatorem.

      Usuń
    2. Nie ma żelatyny w przepisie?

      Usuń
  7. czy mogłabyś mi doradzić, jak to zrobić? nie mam dużego doświadczenia z żelatyną, kiedyś zepsuło mi się całe ciasto :( a bardzo zależy mi na innych owocach niż banany...z góry dziękuję za każdą radę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pokrój brzoskwinie w plastry i połóż na ręczniku papierowym, żeby odsączyć porządnie. Powinno być dobrze i trzymaj ciasto w lodówce.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. czyli spróbować bez żelatyny? :)

    OdpowiedzUsuń
  10. dziękuję i pozdrawiam życząc Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam, a kiedy,ile i na jakim etapie dodać żelatynę?

    OdpowiedzUsuń
  12. Żelatynę dodać do gotowej już masy.

    OdpowiedzUsuń
  13. Po jakim czasie jest idealne do spożycia?:>

    OdpowiedzUsuń
  14. Robiłam rano.po południu były już ciastka miękkie))

    OdpowiedzUsuń
  15. Czy masę kajmakową należy najpierw ugotować?

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie trzeba, bo to masa już gotowa, otwieramy i smarujemy. Polecam z Gostynia.

    OdpowiedzUsuń
  17. robiłam na święta :) , pyszne !!! Proporcje idealne na blaszkę 24x24 . Wielki plusior za ten przepis .

    OdpowiedzUsuń
  18. Jaką ilość żelatyny należy dodać do tego ciasta.

    OdpowiedzUsuń
  19. 3 łyżeczki w 1/4 szkl. gorącej wody rozpuścić

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam! Szukałam ostatnio czegoś żeby wykorzystać zalegające banany i trafiłam na ten przepis. Rewelacja po prostu, przepyszne!! :) Nie znalazłam ciemnych herbatników ale jakby co to z jasnymi też wyszło super. Na wierzch pokruszylam herbatniki i ciastka oreo. Zapisuje i napewno zrobię jeszcze nie raz ��

    OdpowiedzUsuń
  21. Super Anitko, że smakowało)))
    Dzięki za komentarz🙂

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam...ja też zrobiłam wczoraj ..dziś wcinamy...polecam pycha ��Kaśka

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciasto jest rewelacyjne i szybko się robi. Pychota - polecam i dziękuję za przepis

    OdpowiedzUsuń
  24. Jest mega pyszne- dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ciasto pyszne, ja jednak nastepnym razem zamienie banana na inny owoc, moze borówka 🤔

    OdpowiedzUsuń
  26. Ciasto jest przepyszne 😀
    Zrobiłam je dziś do południa a po południu było już gotowe, ja na wierzch posypałam płatkami z migdałów
    Wszystkim domownikom bardzo smakowało 😀
    Dziękuję za przepis 😊

    OdpowiedzUsuń