środa, 25 lipca 2018

Koktajl z jarmużem



Bardzo prosty sposób na przemycenie jarmużu, bo to bardzo zdrowe warzywo z rodziny krzyżowych. Kopalnia witamin i  składników mineralnych. Dzięki antyoksydantom, opóźnia procesy starzenia się i przeciwdziała nowotworom. Posiada chlorofil jak wszystkie zielone warzywa - naturalny barwnik. Składnik ten określa się ,,krwią dla roślin", gdyż swoją budową przypomina hemoglobinę. Dlatego warto go jeść na surowo, bo wtedy nie niszczymy tych wszystkich cennych składników.
Sam koktajl leciutko wchodzi, nie jest gęsty. Słodki, a bez cukru (ja sobie nawet nie słodzę miodem). Dodatkowo to naturalny probiotyk. Pamiętajcie im banan bardziej pokryty czarnymi plamkami, tym zdrowszy. Dlaczego? Dojrzały banan produkuje TNF (czynnik martwicy nowotworów) czyli substancję, która zwalcza patologiczne komórki. Pijcie, bo samo zdrowie! Dzieci nie trzeba namawiać. Skosztowany u koleżanki. Ja posyłam w świat)))


1 kefir 200g/jogurt/maślanka 
mała garść jarmużu/ lub szpinaku
1 banan
1 łyżeczka miodu

1). Jarmuż umyć, oberwać liście z ,, łodyg". Wszystkie składniki razem dokładnie zblendować lub umieścić w kielichu blendera.



3 komentarze:

  1. Raz robiłam koktajl z jarmużem i jakoś tako mi smakowało. Może gdybym dodała miodu...
    Fajny przepis!
    Buziaki!
    Obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny i na pewno mega smaczny koktajl :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny przepis :) Jarmuż zawiera dużo białka, błonnika i witamin - C i K, oraz soli mineralnych (wapń i potasu), dlatego warto go spożywać w dużych ilościach.

    OdpowiedzUsuń