środa, 23 lutego 2022

Pączki z ziemniakami


Bardzo smaczne pączki z ziemniakami. Dłużej są wilgotne, a kompletnie niewyczuwalne.  Robiłam je już w tamtym roku, tylko nie spisałam i musiałam kombinować, żeby je odtworzyć. U mnie mniejsze okrągłe, wycinane małym krążkiem o średnicy 3-4 cm. Z drugiej połowy zrobiłam tradycyjne z dżemem.  


1 kg mąki tortowej

0,60 dag ugotowanych ziemniaków 

100 g drożdży 

4 jajka 

100 g masła

1/3 szkl. mleka

niepełna szklanka cukru

1 kieliszek spirytusu


1. Ziemniaki ugotować, gorące przepuścić przez praskę. Ostudzić.

2. Zimne ziemniaki wrzucić do misy miksera, dodać 4 całe jajka, cukier, rozpuszczone masło i mąkę. 

3. W mące zrobić dołek, wkruszyć drożdże, zalać ciepłym mlekiem i zasypać łyżką cukru i mąki. Jak drożdże zaczną pracować, wyrobić mikserem ok. 5 minut.

4. Odstawić w ciepłe miejsce, gdy urośnie wyłożyć połowę na deskę podsypaną mąką chwilkę wyrobić i rozwałkować na ok. 2 cm. 

5. Wykroić małe kółka, literatką lub metalowym krążkiem. Odłożyć na bok do wyrośnięcia i przykryć ściereczką. Po około 15 min. można wrzucać na rozgrzany głęboki olej. Jak będą się piekły w między czasie wykrawać kolejne pączki. 


3 komentarze: