czwartek, 9 stycznia 2020

Kasza jaglana z cukinią i kurczakiem



W miarę szybki i smaczny obiad, a do tego bardzo wartościowy, bo z kaszą jaglaną. Choć sucha kasza nie jest zbyt smaczna, jeśli podamy ją w towarzystwie dobrych dodatków okazuje się, że nabiera całkiem innego smaku. Z tych proporcji wychodzi duża patelnia. Jeśli kasza nam wyjdzie niedogotowana, wymieszać z resztą składników i chwilkę jeszcze poddusić na patelni. Ja nie wsypuję wszystkiej już ugotowanej kaszy, bo z reszty robię deser na kolację. Tak na 2 małe porcje. Miksuję z mlekiem i podaję z sokiem malinowym lub czekoladą. Choć można śmiało dodać wszystko. W wersji wege pominąć mięso, dodać więcej pieczarek ,a będzie i tak smaczna.


1 pojedyncza pierś z kurczaka
2 małe cukinie
35 dag pieczarek
1 szkl. suchej kaszy
1 duża cebula
przyprawa do kurczaka
pieprz i sól

1). Kaszę przepłukać, wrzucić na gotującą się wodę ( 2 szkl.). Zmniejszyć ogień na min. Gotować ok. 15 min.z łyżeczką masła, w środku gotowania raz przemieszać. Nie solić.
2). Na dużą patelnię wrzucić pokrojone w plastry pieczarki, jak woda prawie wyparuje dodać cebulę pokrojoną w kostkę. Dodać soli i pieprzu.
3). Jak się lekko zarumieni wrzucić mięso pokrojone w kostkę. Usmażyć.
4). Jak woda wyparuje dodać cukinię pokrojoną w półplastry.
5). Po około 10 minutach wsypać 3/4 ugotowanej kaszy. Wszystko wymieszać i doprawić solą.

4 komentarze:

  1. Widać, że masz dryg do gotowania:) Zazdroszczę. Ja niestety nie jestem aż tak utalentowana. Musiałam skorzystać z kateringu pudełkowego i okazał się to strzał w dzeisiątke:) Jak ktos chcialby sprobowac to caterobazar Kazdy znajdzie cos dla siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tez postawiłam na catering dietetyczny bo sama słabo gotuje. Ja znalazłam na firmę cateringową na stronie https://dietly.pl porównywarka która pomoże podjąć decyzję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubisz gotować? To świetnie. Dzięki usłudze https://dosiaty.pl/ możesz zaoszczędzić czas i zamiast robić zakupy - możesz spędzić więcej czasu nad ulubionymi przepisami.

    OdpowiedzUsuń