sobota, 30 marca 2013

Pisanki w paseczki




Jajko to symbol życia, miłości i siły, więc chociaż na Wielkanoc, warto poświęcić mu trochę czasu.
U mnie w domu tradycyjnie od lat, jajka barwione są łupinami z cebuli, zdobione pięknymi paseczkami. Bardzo prosta metoda (wydawało mi się, że wszystkim znana, a jednak nie do końca). Wystarczy tylko pociąć dętkę od rowera i założyć w dowolny sposób na jajku. Po ugotowaniu w miejscu gumki powstanie jasny pasek, który pięknie ozdobi naszą pisankę. 

Potrzebujemy:
jajka
łupiny z cebuli
kawałek dętki  (starej od rowera)
masło

1). Łupiny z cebuli gotujemy ok.30min. Po czym je odcedzamy, zostaje sama zabarwiona woda.
2). Na umyte, osuszone jajka zakładamy gumki (pocięte w cienkie paseczki).
3). Gumki zakładamy na różne sposoby, w poprzek, wzdłuż, w różnych odstępach i liniach.
4). Gotujemy ok. 10 min., po tym czasie wkładamy do zimnej wody, po czym ściągamy gumki.
5). Jak ostygną nabłyszczamy masłem.

4 komentarze:

  1. No to mam ekstra niespodziankę na tegoroczne święta. Bedzie dopiero ze 100 pytań- a jak to zrobiłaś??Dzięki za podpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  2. Elizka mi przypomniała o tym sposobie - kliknęłam i po 7 latach trafiłam tu z powrotem :-) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń