piątek, 24 maja 2013

Sos tzatziki



Sezon grillowy w pełni rozpoczęty w związku z tym, polecę Wam, pyszny czosnkowy sosik tzatziki. To idealny dodatek do mięs grillowanych, grzanek, frytek a nawet do posmarowania tradycyjnej kanapki z wędliną, ktora nabierze innego smaku. Sos ten wywodzi się z kuchni greckiej, choć moja wersja nie będzie oryginałem. Dodanie sera białego, sprawiło, iż stał się bardziej gesty, kremowy
i nabrał lepszego smaku.  

1 jogurt naturalny 180g
1 serek np. ,,mój ulubiony" 200g
1 ogórek zielony
2-3 ząbki czosnku
zioła prowansalskie
sól

Ogórka obrać, zetrzeć na tarce na grubych oczkach, posolić.
Ser wymieszać z jogurtem, dodać czosnek przeciśnięty przez praskę, szczyptę ziół prowansalskich, szczyptę soli.
Ogórka odcisnąć z nadmiaru soku,dodać do reszty i wymieszać.

2 komentarze:

  1. Jeszcze nigdy tego nie próbowałam, myślę, że to obowiązkowy punkt greckiej kolacji, z zamiarem zrobienia której już się od jakiegoś czasu noszę :) Mam nadzieję, że mi się uda, mimo, że w temacie gotowania jestem jeszcze gotowa. Tak samo jak w temacie blogowania, dlatego przyda mi się każda rada. Zapraszam do siebie! Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń