środa, 12 grudnia 2018

Sałatka ZŁOCISTA



Sałatka złocista, bo tak ją nazwałam. Kolorystycznie nawet pasuje jej ta nazwa. Takiej jeszcze nie mam na blogu. Długo szukałam przepisu na coś nowego i nie znalazłam. Wszystko już chyba przerobiłam. W końcu dobrałam składniki na tzw. czuja i połączenie to okazało się całkiem trafne, bo wszystkim smakowała. Kto gotuje w torebkach może to zrobić, ja ugotowałam trochę za dużo i szklankę odłożyłam. Na drugi dzień zrobiłam placuszki ryżowe na słodko. Ale to później....


1 szkl. suchego ryżu
1 podwójna pierś z kurczaka
puszka ananasa
4 jajka
1 por
3 łyżki majonezu
4 łyżki jogurtu naturalnego
sól, pieprz


1). Do garnka wlać 2 i 1/2 szkl. wody. Posolić 1/3 łyżeczki. Jak się zacznie gotować, wsypać ryż, zmniejszyć ogień i gotować do miękkości. Przemieszać od czasu do czasu.
Kto gotuje w torebkach może tak zrobić.
2). Pierś z kurczaka pokroić w drobną! kostkę, posypać przyprawą do kurczaka i usmażyć na 2 łyżkach oleju.
3). Jajka ugotować na twardo, pokroić w kostkę.
4). Ananasa pokroić w paski.
5). Por drobno posiekać.
6). Dodać do wszystkich składników, wystudzony ryż (ja szklankę odłożyłam na bok), majonez, jogurt, doprawić do smaku, wszystko wymieszać.

1 komentarz: