wtorek, 14 sierpnia 2018

Surówka jak u Chińczyka



Pyszna jest ta surówka. Moja ulubiona z pewnej restauracji. Zawsze się zastanawiałam jak się ją robi i do głowy mi nigdy nie przyszło, że to dzięki zalewie tak smakuje. Dzięki niej jest chrupiąca i ciągle świeża.
Podobno taką samą serwują w chińskich knajpkach. Ja już ją kilka razy robiłam i nigdy nie mogłam dobrać składników zalewy. Aż w końcu się udało. Można ocet ryżowy zamienić na spirytusowy, ale nie polecam skoro ten jest dobrym i zdrowym zamiennikiem.


1/2 kg kapusty białej
2 marchewki
1 mała cebula

Zalewa:
1/4 szkl. cukru
1/3 szkl. oleju
1/2 szl. octu ryżowego
1 łyżeczka soli

1). Kapustę pokroić, marchewkę zetrzeć na tarce na dużych oczkach. Cebulę w kostkę.
2). Wszystkie składniki zalewy zagotować, wlać do kapusty i wszystko dokładnie wymieszać.

8 komentarzy: