piątek, 16 lutego 2018

Sałatka z rukoli z szynką parmeńską



Lekka i zdrowa sałatka z rukoli. Dodałam co mi tam wyobraźnia podpowiedziała. Kiedyś nie specjalnie za nią przepadałam. Teraz kiedy ją robię z przepysznym sosem miodowo-musztardowym, można ją zjeść naprawdę ze smakiem. Ba!, a nawet się nią zajadać)) Z grzankami będzie już mała uczta. Jeśli pominiemy szynkę parmeńską, sałatka może być świetnym dodatkiem do mięsa. U mnie porcja na dwie osoby, na imprezkę polecam większy talerz lub szklaną miskę.



pół paczki rukoli
paczka szynki parmeńskiej lub szwarcwaldzkiej
czarne oliwki
mini mozzarella
pomidorki koktajlowe

sos miodowo-musztardowy:
6 łyżek oliwy z oliwek /oleju słonecz.
2 łyżki soku z cytryny
1 łyżeczka musztardy
1 łyżeczka miodu

1). Rukolę 2 razy wypłukać. Osuszyć na ręczniku papierowym.
2). Pomidory umyć. 
3). Oliwki pokroić w plasterki.
4). Warzywa ułożyć w odpowiednim naczyniu. Szynkę zwinąć w rulon.
5). Wszystkie składniki sosu wymieszać i polać po sałatce.



1 komentarz:

  1. Robiłam. Przepyszny ten sosik miodowo-musztardowy. Ania

    OdpowiedzUsuń