piątek, 15 kwietnia 2016

Pasztet z udek z pieczarkami



Bardzo prościutki pasztet, a przy tym szybki i tani. Tylko z mięsa drobiowego i pieczarek. W przepisie jest jeszcze 1/4 kostki masła, ja nie dawałam, bo miałam duże udka i tego tłuszczu mi się sporo wytopiło, więc masło już nie było potrzebne. Źródło przepisu.

4 udka
250 g pieczarek
1 marchewka
1 duża cebula
1 ząbek czosnku
1 mała bułka
1 jajko
gałka muszkatołowa
pieprz, sól

1). Do rondla włożyć umyte udka, posolić i popieprzyć .Dodać 1 marchewkę pokrojoną na duże kawałki i cebulę (ja nie dawałam żadnego tłuszczu, ani nawet nie podlewałam wodą, bo udka zaraz puściły soki). 
Dusić tak przez małą godzinkę, po tym czasie, odkryć pokrywę i tak przez ok.20 minut, żeby mięsko się lekko przyrumieniło i wyparowała woda z tłuszczu.
2). Pieczarki pokroić w pół plastry, troszkę podlać wodą, dodać pieprzu i soli. Odparować.
3). Gdy mięso wystygnie, obrać mięso od kości a bułkę zamoczyć w tłuszczu.
3). Wszystko zmielić (mięso, bułkę, pieczarki z cebulą i resztą tłuszczu), następnie dodać jajko, czosnek przeciśnięty przez praskę, dokładnie wymieszać i doprawić do smaku.
4). Foremkę (28x9cm- u podstawy) wysmarować masłem, wysypać bułką tartą i wyłożyć mięso.
Piec w temp. 180'C ok. 60 min. (pod koniec pieczenia zmniejszyłam temp.,żeby się za bardzo nie przypiekł). 

5 komentarzy:

  1. Mmm... Wygląda przepysznie. Uwielbiam takie domowe jedzenie. Jest zdecydowanie zdrowsze i smaczniejsze niż to pełne chemii w sklepach ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo smaczny wpis, pozdrawiam i zapraszam, o tutaj -> owce

    OdpowiedzUsuń
  3. robiłam już nie raz, bardzo smaczny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale miło, że tu zawitałaś)))) pozdrawiam serdecznie))

    OdpowiedzUsuń