czwartek, 14 kwietnia 2016

Biały sos z pieczarkami i boczkiem



Polecam Wam przepyszny biały sosik z pieczarkami i wędzonym boczkiem, idealnie pasuje do klusek śląskich. W przeciwieństwie do sosu pieczeniowego, który wymaga więcej czasu, bo musimy smażyć i pilnować  mięsa, ten robi się o wiele szybciej. Ja użyłam swojskiego boczku, i takiego szukajcie w sklepie, a jak nie znajdziecie to kupcie dobrą swojską szynkę. Przepis podpatrzyłam tutaj, i zmieniłam go dość radykalnie, wg swoich potrzeb. Na drugi dzień możemy dodać usmażonego fileta w kostkę, ugotować makaron, np. tagliatelle i mamy nowe danie.


10 dag chudego boczku swojskiego lub szynki
20 dag pieczarek
mała cebulka
200 ml śmietanki 30%
1 płaska łyżeczka ziół prowansalskich
1 szkl. wody
1 łyżka mąki

1). Pieczarki umyć, pokroić w plastry, usmażyć ( wcześniej podlać odrobiną wody) i pod koniec dodać cebulę pokrojoną w kostkę, doprawić pieprzem i solą.
2). Boczek lub szynkę pokroić w krótkie paski, usmażyć na drugiej patelni.
3). Do usmażonego boczku, dodać usmażone pieczarki, dodać szkl. wody, chwilkę pogotować. Dodać wodę i śmietanę. Zagotować. 
Do kubka wlać 1/3 szkl. wody, 1 łyżkę mąki, wymieszać i wylać na patelnię.
Wymieszać, pogotować, ok. 5 minut na małym ogniu i doprawić do smaku.

1 komentarz:

  1. To musiał być pyszny obiad. Widzę, że lubisz pieczarki, więc zapraszam do mojej akcji Pieczarkowy Tydzień, która rozpoczyna się już w poniedziałek :)

    OdpowiedzUsuń