poniedziałek, 17 grudnia 2012

Piernik




Szukałam, szukałam i znalazłam idealnego pierniczka na Święta... Zaraz po upieczeniu bardzo puszysty i mięciutki, z czasem staje się coraz bardziej wilgotny. Przełożony dżemem i polany polewą smakuje przepysznie. Przepis od Doroty, zmniejszyłam tylko ilość cukru.

1 szkl. miodu
1 szkl. mleka
100 g masła
1/3 szkl. cukru
4 jajka (osobno białka i żółtka)
3 szkl. mąki
1 paczka przyprawy do piernika (20g)
1 łyżka karmelu (2 łyżki cukru rozpuścić i przyrumienić na karmel)
1 łyżeczka cynamonu
1 łyżka kakao
1 czubata łyżka sodki

Dodatkowo:
marmolada
1 tabliczka czekolady gorzkiej lub mlecznej

Miód, masło, przyprawę do piernika, cynamon i karmel zagotować razem i ostudzić. Do ostudzonej masy dodać cukier, zmiksować, następnie mleko, mąkę+sodę, kakao, żółtka na przemian.
Białka ubić i na koniec delikatnie wymieszać z masą. Można dodać bakalie.

Ciasto przełożyć do dwóch keksówek, wysmarowanych margaryną i obsypanych bułką tartą. 
Piec godzinę w temp. 170.C, (ja zmniejszam temp. jak się zarumienią na mniejszą).

Jak ciasto przestygnie, przekroić 2 razy i przełożyć marmoladą. Wierzch polać czekoladą rozpuszczoną w ok. 6 łyżkach mleka. Udekorować wg uznania.




12 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo apetycznie))))) Ania

    OdpowiedzUsuń
  2. Szanowni Państwo!

    Jestem studentką Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie A.Mickiewicza na specjalności Nowe Media. Prowadzę badanie naukowe dotyczące blogów kulinarnych w Polsce. Wszystkich autorów blogów kulinarnych zachęcam do wypełnienia ankiety. Zajmie to Państwu jedynie ok. 1 - 2 minut. Wyniki zostaną zaprezentowane w pracy naukowej dotyczącej charakterystyki bloga jako nowej formy komunikacji społecznej.

    Ankieta dla autorów blogów kulinarnych: www.ebadania.pl/97797035d63e99d8

    Dziękuję za poświęcony czas,
    Agata Ornafa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Witam ponownie,
      dziękuję wszystkim, którzy wzięli udział w moim sondażu :) Dzięki Waszym 381 ankietom, udało mi się napisać w zeszłym roku pracę magisterską i obronić ją z wynikiem bardzo dobrym. W tym roku na podstawie udzielonych przez Was odpowiedzi powstała książka "Blogi kulinarne - pyszna historia Internetu". Zapraszam wszystkich do lektury! :) http://wydaje.pl/e/blogi-kulinarne-pyszna-historia-internetu

      Usuń
  4. A ile ma być masła w składnikach go brak

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. 120g (pół kostki) rzeczywiście nie napisałam))))

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglada?apetycznie? dlaczego nikt nie piecze a po upieczeniu komentuje????co wy takie glupie jestescie!!!UPIEC NAJPIERW A POTEM SKOMENTUJ I MNIE NIE DENERWUJ!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimie nie wiem czy ten komentarz jest Twój i to są Twoje myśli, czy się podszywasz pode mnie?

    OdpowiedzUsuń
  9. Robiłam go na święta, jest super.....miam miam

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapomnialam o maśle, ale i bez niego wyszedl pyszny!

    OdpowiedzUsuń